PADI duikcursus op Koh Tao

Hoi hoi,

hier een korte update over de afgelopen week!

Na de full moon party zijn we met de ferry doorgereisd naar het duik-eilandje Koh Tao. Dit eilandje heeft nog een heel relaxde sfeer, nog geen enorme resorts en geen kermis-achtige taferelen met gogo shows enzo.

Hier zijn Karlijn en ik allebei op vrijdag aan onze PADI duikcursus begonnen. Eerst krijg je een dag theorie theorie en daarna gingen we op zaterdag het zwembad in. In het zwembad ging bij mij al vrij snel het licht uit. Het hele idee van onder water ademen wilde er bij mij gewoon niet in en ik kon gewoon niet onder water blijven. Echt, een hartslag van 200, bloednerveus en ik vond het eigenlijk doodeng. Het ging zooo enorm tegen mijn gevoel in! Mijn hele hersenpan roept je moet gewoon naar boven want dit kan niet! Ik was ook heel bewust aan het ademhalen, helemaal in en helemaal uit. Dus ik zat heerlijk duizelig te worden daar onderwater, echt niet prettig. Dus, aan de kant gaan zitten terwijl de rest lekker verder ging. Voor mij was het op dat moment echt even einde verhaal.

Op zaterdag ging iedereen verder met zijn boot-duiken en ik zat bij het resort. Op een gegeven moment had ik weer wat moed verzameld om het toch nog een keer te proberen maar toen was er geen instructeur beschikbaar om mee te oefenen.

De duikschool is gelukkig wel heel flexibel, want ze zijn bereid om veel meer tijd in mij te steken, en zelfs 1 op 1 begeleiding te doen. Uiteindelijk ben ik gisterenmiddag met 2 instructeurs gewoon de zee ingelopen. Daar had ik op een gegeven moment de klik van 'hey ik wil naar boven' maar dat kon niet want gelijk onder me was koraal en toen heb ik maar besloten onder water te blijven. Want waarom moet je eigenlijk naar boven als je gewoon zuurstof hebt daar beneden? Daarna ben ik het zwembad ingegaan en heb ik alle basisvaardigheden geoefend. (regulator uit je mond en weer indoen, duikbril af en op, duikbril vol laten lopen, emergency ascent, buddy breathing, weight belt af en om doen etc etc. En dat ging allemaal super goed, bijna alles in 1 keer en erg relaxed. Nu zou ik vandaag met de boot meegaan maar ja omdat ik geen groep meer heb moet ik ergens anders bij en de groepen zaten vol. Dus ik moet weer een dagje wachten en dan kan ik morgen met een groep mee de boot op.Straks dus maar even een scooter huren en het eilandje rondscheuren. Ook mooi!

Nu ben ik alleen wel weer zenuwachtig aan het worden dus ik moet maar bljven focusen op gisteren in het zwembad. Toen ging alles ineens als vanzelf, en het is nu alweer lastig het me voor te stellen hoe gemakkelijk het allemaal ging en hoe kalm ik was onder water. Karlijn is inmiddels gisteren voor d'r PADI geslaagd en is vandaag met haar advanced begonnen. Daar is ze dan morgen alweer mee klaar dus dat gaat lekker vlot! Als alles voor mij volgens plan gaat ga ik morgen en overmorgen met de boot mee, zodat ik op donderdag mijn duikcertificaat heb.

Einde van de week gaan we terug naar Bangkok. Ik moet zondag Thailand uit omdat mijn visum verloopt dus ik ga gelijk door naar Laos en ondertussen vliegt Karlijn weer terug naar Nederland.

Nou, tot zover dit korte verhaal. Ik ben heel benieuwd naar morgen, duiken in de zee!

Groetjes,

Lex

Reacties

Reacties

karlijn

heb inmiddels ook mijn advanced gehaald :D
jij zit nu op zee... ben jaloers!

Peter M.

Ha die Lex,
Gelukkig! Ook jij hebt als multi-talent je beperkingen. Je kunt een Groninger student wel uit Groningen halen. Maar Groningen niet uit de student (en zeker niet ongestraft in Waterwereld stoppen) ;-)
Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!