Australie: Sydney naar Rainbow beach

G'day Mates!

Ik zit inmiddels zo'n 2,5 week in Australie, dus hieronder een overzichtje van mijn belevenissen van de afgelopen tijd!

Op 25 januari ben ik vanuit Christchurch naar Sydney gevlogen. Bij mijn hostel in Sydney aangekomen bleek ik wel even te moeten wennen aan de definitie van 'hostel' in Australie: een complex van 9 verdiepingen met 600 bedden, een bar en restaurant en zelfs een geldautomaat! Eigenlijk dus gewoon een hotel maar dan met heel wat mensen op een kamer. Op mijn eerste dag was het toevallig 'Australie day'. Op deze dag vieren de Australiers dat ze Australier zijn en dat gaat op een maniervergelijkbaar met onze koninginnedag: iedereen heeft vrij en er zijn overal evenementen en optredens door de stad heen. In elk geval superleuk om gelijk daarin te vallen op mijn eerste dag in Sydney en zo een beetje de stad te verkennen. 's Avonds werd het geheel afgesloten met een spetterend vuurwerk.

De volgende dagen ben ik nog met de ferry naar Manly geweest. Je kunt daar een mooie wandeling maken langs de kust waarbij je op een gegeven moment eerder het gevoel krijgt ergens in een enorm bos te zijn dan dat je je nog midden in Sydney bevindt. Ik kreeg wel bijna een hartverzakking toen ik zo'n beetje struikelde over een joekel van een hagedis want die komt je daar dus ook overal tegen (ik geloof dat ik zelfs een licht gilletje heb geslaakt en achteruit ben gesprongen,maargelukkig was er niemand in de buurt om daar getuige van te zijn ;).Uiteraard heb ik ook nog een bezoekje gebracht aan het overbekende Bondi- beach. Op zich wel een mooi strandje maar verder niet zo heel bijzonder. (Zoals de man van het hostel het samenvatte: type strand 'iedereen kent het, velen zijn er geweest, maar niemand die weet waarom het nou zo bekend is).

In sydney heb ik een hop on-hop off ticket geboekt om met de Greyhoundbus naar Cairns te kunen reizen en zo ben ik opvrijdag 29 januari naar Byron Bay gegaan. Byron iseen relaxed plaatsje met een mooi strand en hier heb ik mijn eerste surfles genomen. Met de bus gingen we naar een strandje met wat kleinere golven en het was dan ook niet al te moelijk om te gaan staan (bovendien hadden we een longboard van 3 meter-nog-wat ;)Op een gegeven moment zagen we redelijk dichtbij eenpaar vinnenuit het water komen maar gelukkig bleken dat wat dolfijnen te zijn die even een kijkje kwamen nemen.

Na een paar dagen hangen in Byron ben ik doorgereisd naar Brisbane. Op zich niet zoveel bijzonders maar je kunt hier welgoed shoppen en ze hebben er prima musea. Hiervandaan ben ik op 4 februari naar de Australia-zoo gegaan. Deze dierentuin is opgezet door 'the crocodile hunter' Steve Irwin, die een paar jaar geleden onfortuinlijk aan zijn einde kwam toen hij door een pijlstaartrog in zijn hartstreek werd gehaald. Steve was altijd nogal knuffelig met de meest wilde dieren (met name krokodillen, vandaar de naam, maar dus ook met slangen, tijgers, olifanten en alles waar je eigenlijk bij uit de buurt moet blijven) en de zoo is dan ookzeer interactief opgezet. Als bezoeker kun je op allerlei manieren met de beesten in aanraking komen, dus je mag olifanten voeren, tijgerwandelen (creditcard wel meenemen), kangaroos voeren en aaien, koala's knuffelen etc. Uiteraard ben ik wel even met een koala op de foto gegaan dus die foto zal ik binnenkort eens plaatsen. :)

Na de zoo ben ik doorgegaan naar Noosa Heads waar ik een paar dagen aan het strand heb gehangen alvorens door te reizen naar Rainbow beach. Vanuit rainbow beach had ik een 3-daagse 'self drive safari' geboekt naar het zandeiland Fraser vlakbij de kust. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en ik geloof ook het enige eiland waar tropisch regenwoud op witzand groeit.

Bij de self drive tour wordt je meteen groep van 10 mensen in een jeep gekieperd, krijgt een briefing, eten en voorgestelde route en danis het: doei, veel plezier enkijk uit voor de dingo's! :D. Het is een vrij poplulaire bestemming en wij gingen dan ook met 6 jeeps met 60 man richting het eiland.

Er zijn hier erg veel reizigers die net van de middelbare school komen en Ik was dan ook eenbeetje bang om met negen 18-jarigen mee te moeten maarmen had een goede selectie gemaakt van ongeveer dezelfde leeftijdenen er zaten een paar leuke lui bij dus ik heb me prima vermaakt.Een beetje met een Toyota Landcruiser met tien man over het strand van Fraser scheuren! :) Uiteindelijk hebbenwe maar1 keer in het mulle zand vastgezeten en dechauffeur raakte vervolgens dusdanig de kluts kwijt(de jeep heeft 18 versnellingen) dat ik maar weer mocht rijden :D. Even daarvoor had ie de koppeling namelijkal bijna verbrand (flinke schroeiluchtin de auto!) en dat wilde hij natuurlijk niet nog een keer laten gebeuren, vandaar.

Fraser heeft een aantal supermooie stekjes en met een flinke partij bier en 'goon'(= goedkope, eigenlijk niet tedrinken witte wijn dieje koopt in een karton van 4,4 liter;) erbij was het elke avond een mooi feestje.Enige nadeel was dat ik mijn teen flink had opgengeschraaptaan het asfalt in Noosa en dat ik die dus schoon en droog moest houden. Lekkerzwemmen in de mooie meertjeszat er dus even niet in maar dat heeft depret zeker niet bedorven.

Na nog een nachtje in Rainbow ben ik vannacht met de bus naar Airlie beach gegaan. Hiervandaan ga ik morgen met het zeiljacht 'Sollway Lass' drie dagen zeilen bij de Whitsunday islands. Deze eilandengroep staat bekend om de azuurblauwe wateren en parelwitte stranden, dus ik ben benieuwd. Alleen wel hopen op mooi weer want het is hier enigszins regenseizoen dus een tikkie vochtig...

No worries en tot gauw!

Lex

Reacties

Reacties

karlijntje

alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen... ook dat van die dolfijnen bij het surfen :D
enjoy en no worries
tot over 4 weken in bangkok! (kan echt niet wachten!)
dikke kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!