Eerste verhaal: heenreis en Cusco!

Hola!

Ik ben inmiddels een paar dagen in Cusco dus het wordt tijd voor een kort verslagje over de afgelopen dagen!

Na een gezellig afscheid op schiphol ben ik woensdagavond 9 september vertrokken voor de grote reis. De heenreis bestond uit drie delen : eerst naar London, de volgende dag naar Lima en op vrijdag door naar Cusco (Peru) waar ik drie weken spaans ga volgen. Eenmaal aangekomen in het hotel in London (Easyhotel ergens in een woonwijk met een kamer ter grootte van een bezemkast voor het betere backpackersgevoel..) stond ik al vrij snel weer buiten omdat het brandalarm afging. Na een vlot bezoekje van de brandweer konden we bij gebrek aan brand weer naar binnen dus dat viel mee. De volgende dag doorgevlogen naar Lima (ze lijken daar nog meer auto´s te hebben dan in Nederland) en na een erg korte nacht om 03.45 opgestaan voor de vlucht naar Cusco.

In Cusco heb ik dus eerst drie weken taalles en het is de uitvalbasis voor de Inca trail, waarbij je door de bergen richting de oude Inca stad Machu Piccu loopt. Nou ligt Cusco zelf al op 3326 meter dus het wordt aangeraden om de eerste dag(en) rustig aan te doen zodat je aan de hoogte kunt wennen. Je merkt ook dat je na het lopen van een kort trappetje al volledig buiten adem bent omdat er zoveel minder zuurstof in de lucht is... Kortom, vrijdagavond dus maar meteen een lokale kroeg ingedoken samen met een Amerikaan, een Engelse en twee Noorse dames die we hadden wijsgemaakt dat je van alcohol een grotere longinhoud krijgt...

Wink
Als gevolg van dat credo dus zaterdag een lichte kater en verder de hele dag niks meer uitgevoerd (toch nog een beetje wennen aan de hoogte he! ;)

Inmiddels ben ik bezig met de taalcursus en dat gaat best aardig De docenten zjjn erg goed dus inmiddels kan ik mijn eerste woordjes in het spaan al uitkramen. Verder zijn er redelijk wat studenten dus het is ook nog eens erg gezellig met z´n allen. In cusco is het trouwens ´s ochtends en ´s avonds erg koud, zodra de zon weg is merk je dat je erg hoog zit dus een T-shirtje is er dan echt niet meer bij. Bovendien moet je goed insmeren want door de hoogte verbrand je vrij snel. Inmiddels heb ik ook geconcludeerd dat ik allerlei troep bij me heb die totaal overbodig is danwel niet geschikt voor dit soort reis, dus binnenkort komt er een pakketje met de post retour naar Groningen (ben ook echt een bacpacker van niks he, haha). Ik zit trouwens in een prima hostel ergens wat hoger in Cusco, dus het uitzicht is fantastisch (met name ´s nachts).

Over 2,5 week ga ik naar Machu Piccu, via de Salkantay trail. Daarbij kom je geloof ik op zo´n 4800 meter dus dat wordt nog een hele uitdaging. Vanmiddag ga ik een paar ruines rondom Cusco bekijken en ik zal binnenkort even wat foto´s plaatsen.

Hasta luego!

Lex

Reacties

Reacties

Hilde

Hola!
Por fin un primero informe!
Fijn te horen dat het goed met je gaat.. Had niet anders verwacht ;-)
Wel erg benieuwd naar je foto's en ook naar wat je allemaal overbodig mee hebt genomen (lang leve je zelfinzicht, haha). Kan ik alvast wat van leren :-o
Jammer dat die ranches zo prijzig zijn. Wie weet kom je nog een goedkopere tegen.
Mis je grun nog een beetje? Of denk je daar geen moment aan?
Ze zullen op de markt wel balen dat ze jouw bestedingen voor de fruitshakes en smoothies nu moeten missen ;-)
Veel plezier en dikke knuf!

Joep

"Inmiddels heb ik ook geconcludeerd dat ik allerlei troep bij me heb die totaal overbodig is danwel niet geschikt voor dit soort reis,"

:p

Told ya so. Behalve dan die Ukelele, die heb je nog wel in je rugzak zitten toch?

Rosemarie

Zie je wel dat die norrit en je pumps overbodige luxe zijn!

Disfruta de tu viaje!

Beso, Rosemarie

Frank

Lexie!

Voor iemand die altijd tegen lange vakantie e-mails was, heb je toch een behoorlijk epistel geschreven. Nu nog de foto's en je hoort er helemaal bij ;)

Peter

Buenos Noches Senor Flex,

De leemte die je hebt achtergelaten heeft je niet volkomen vervangen. Jij mist je werk misschien niet, maar het werk jou wel. Wat betreft het DOM-project zou het achteraf toch verstandig geweest zijn om het project de naam 'SLIM' mee te geven. We zijn met twee weken vertraging naar acceptatie gegaan. In de tussentijd hebben is echt alles voorbij gekomen: docs in de verkeerde kluis, docs die dubbel geprint worden, verkeerde voorkeuren, etc. Gisteren was de eerste acceptatietestdag (dan mag dus eigenlijk niets misgaan). Resultaat: adresdragers en alle polissen kwamen in aparte enveloppen uit de printer. Arrrrrgggggggg!!!!! Gelukkig kan ik met groot gemak de vorige projectmanager de schuld geven van alle ellende ;-). Wat is "varkens-stink-projectmanager" overigens in het Spaans?

Ik las op jouw reisblog dat jij (met twee doctorandustitels op zak) een backpacker van niks bent. Zo zie je maar: schoenmakertje blijf bij je leest. Overigens, als jouw e-book mee terug gaat naar Nederland, mag ik hem dan? Ik ben benieuwd naar de foto's van jouw klim naar de Machu Piccu. Als ik jou was dan zou ik de klim op mijn kroko-sloffen maken. Bij deze een advies van een doorgewinterde bergbeklimmer: smeer een stevige klodder berenvet tussen je tenen. Het kan erg koud zijn daar boven.

Tot slot mijn laatste tip: het schijnt dat als je goed op de worm in die fles Mescal knaagt, dat het nachtelijk uitzicht op Cusco nog fraaier wordt. Paarse en lichtgroen concentrische cirkels die overgaan in de erotische dans van een Maia prinses...

Have fun en tot gauw!

Peter

Peter

Hoi Flex,

We willen jouw rode Volvo verkopen aan de kerstman (het is al weer bijna dat seizoen). Hij wil weten of er airco in zit (vraag me niet waarom op de Noordpool).

Nu is het probleem dat de auto niet meer open wil (waarschijnlijk is de accu leeg). Ik kan dus niet controleren of die airco er wel of niet in zit. Kun je me dat vertellen? Bouwjaar 2007, toch?

Peter

Mark

Kerel! mooi verhaal, vooral dat stuk over die longinhoud. Meer cardio trainen in plaats van krachttraining! Overigens ben ik jaloers!

Kan je al een beetje Spaans?

groeten

Mark

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!